Making of "Morgana"

Recently I really like British television, and BBC TV-series. My "first love" happened to be  "Merlin". Then followed "Doctor Who" and "Sherlock". Morgana is one of my favorite characters because of her development, and of course due to brilliant performance by Katie McGrath.

So, here's a new "Making of". I actually started it some time ago but put away for some time and finished only recently. So, the first step looks pretty messy... actually they always do. But we can always fix it, right? )


Actually when I came back to working on it after a break, I was a bit scared of the initial image with that awful proportions and distortions, but as you see - it turned out pretty fine. I don't use a mash-method when draw fanarts, because to me there's always a "practice" part there. To me it's important to learn seeing proportions, not forcing a perfect result. As for checking proportions, I found it quite handy to photograph or scan "steps". When you look at your work on screen, you perceive it differently from what you see on paper, and it helps to notice mistakes *also it allows you to follow the progress you make that is actually great for your artistic self-esteem*.

Some artists prefer to draw background first, than draw a character, some on the contrary - draw a character first, then work on background. I usually start fro a character, but then I work on both, a character and surrounding, at the same time. It helps me to keep a color scheme balanced and make some "color-play".

Final result:


RUS:
Последнее время мне нравится Британское телевиденье, особенно сериалы BBC. Моей "первой любовью" среди сериалов BBC стал "Мерлин", где одним из моих любимых персоонажей стала Моргана.

Работать над портретом Морганы я начала некоторое время назад, потом отложила в сторону, потом нашла... и ужаснулась пропорциям и искажениям. Но ведь именно для этого у нас есть ластик. ) Результат меня саму порадовал. Когда я рисую фанарт, я не использую метод сетки. Конечно, это дало бы более быстрый и точный результат, но для меня важно научиться видеть пропорции. Кстати, очень удобно для проверки пропорций фотографировть или сканировать работу на различных стадиях процесса. На экране изображение воспринимается по-другому, и проще заметить недочеты. *Кроме того, фиксация поцесса дает возможность наблюдать свой прогресс, - а это хороший вариант для поднятия художественной самооценки*.

Некоторые художники сначала работают над фоном, потом прорисовывают персоонажа, некоторые - наоборот. Я начинаю с персоонажа, но практически сразу перехожу к одновременной работе над фоном и персоонажем. Это позволяет сбалансировать цветовую схему и добиться "игры цвета".

Комментарии